SEBUAH CERITERA HATI

Hello There!

07 August, 2010

Sudah di High Castle

07 August, 2010
Penatnya. Tapi aku gembira kerana telah selamat sampai di High Castle. 4 jam perjalanan, straight aku drive. Masa di office keje bertimbun. Hari terasa singkat. Around 630pm aku pulang. Balik rumah sekejap, ambil baju dan terus pulang. Hari ni puasa. Jadi tadi aku berbuka dalam kereta sahaja. Terasa seperti di bulan Ramadhan. Huhu...

Bila sampai Johor, hati terasa lega. Betapa aku rindu negeri ini. Saat-saat bercanda sehingga larut malam. Saat pulang lewat dari office. Saat berliburan bersama BFF. Rindu kenangan dahulu. Pulangnya aku kali ini, bersama tugas khas. Tugas untuk mengemas rumah sempena Aidilfitri. Awal sangat ke? Ye kot. Tak apalah kan... Apa salahnya.

Pulangnya aku kali ini ditemani 2 sahabat. Iza dan Adi. Dalam perjalanan, berkali-kali mak telefon. Dah sampai mana? Oh bonda, sabarlah. Nanti saya sampailah ye. Bila sampai, aku tengok mak dh berdiri depan pintu. Tunggu. Belum sempat bagi salam pon, dia dah buka pintu. Kasihan mak. Mak cakap, esok dia masak laksa. Yeay. Mak masak laksa. Lagi. Yummy.

Beberapa hari lepas, aku pujuk mak minta dia masak laksa. Mak cakap dia malas. Tp aku buat ayat kesian. Aku cakap, " nak makan laksa dengan mak. Hari itu makan laksa sorang2". Angah cakap, aku buat ayat 'kipas' + 'blower'. Tak kisahlah kan, yang penting LAKSA!.

Ok. Wanna take a rest. Sangat-sangat penat. Off to lala-land. Selamat Malam.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peeps here *wink

Sebuah Ceritera Hati © 2014