SEBUAH CERITERA HATI

Hello There!

23 August, 2010

Bila Tiba Masa...

23 August, 2010
Perginya seorang sahabat
Buat aku terpaku dan kaku
Hilang segala tutur bicara

Perginya seorang sahabat
Mengundang rasa sedihku
Meluntur jiwaku

Ku hela nafas panjang
Diam
Ku depa tangan seluasnya
Sepi

Irama angin menari
Menembusi gegendangku
Seperti tali kecapi
Mengalun lagu tanpa henti

Di layar rencana hebat menari
Sekalian mimpi dalam realiti
Mimpi sebuah realiti
Hanya perhiasan duniawi

Hayat jasad ini
Bukan ketentuanku adalah pasti
Aku hanya sebuah roh
Yang meminjam jasad pemberian Ilahi

Perginya seorang sahabat
Buat aku terjaga dari mimpi
Duniawi ini akan aku tinggalkan nanti

Bila tiba masa....
Aku redha.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peeps here *wink

Sebuah Ceritera Hati © 2014