SEBUAH CERITERA HATI

Hello There!

24 July, 2010

Teringat Abah

24 July, 2010
Rindu. Tapi apa boleh aku buat? Abah 'jauh'. Teringat minggu lepas abah telefon. Rindu dengar suara Abah. Aku tanya pada Abah. Sihatkah dia? Dia kata dia sihat. Alhamdulillah. Gembira aku dengar. Abah tanya pasal rumah kami. Dia risau katanya. Aku beritahu Abah. Jangan risau. Mak sudah selesaikan semuanya. Abah diam. Abah kata terima kasih. Aku mahu beritahu Abah betapa aku rindu dia. Tapi masa terlalu suntuk untuk aku berbicara tentang rindu. Aku rindu Abah. Aku mahu peluk Abah. Aku mahu cium tangan Abah......

Tadi petang Mak telefon. Dia tanya aku tentang lampu rumah kami. Nak buang lampu dinding katanya. Mak kata rumah tengah renovate. Cuma pasang cornice dan tukar lampu. Raya pun bukannya lama lagi. Aku masih ingat. Mak pernah cakap. Dia mahu renovate rumah. Supaya senang mahu buat 'majlis' aku nanti. Aku hanya mampu tersenyum bila Mak kata begitu.

Satu ketika dulu aku sering mengharapkan Mak dan Abah akan bersama kembali. Segala yang berlaku ini sekadar mimpi. Tapi ia adalah sebuah mimpi yang tidak akan jadi nyata. Masing-masing sudah punya jalan sendiri. Maka aku memilih hala tuju hidupku. Aku rindu Mak. Aku rindu Abah. Aku sayang keduanya.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peeps here *wink

Sebuah Ceritera Hati © 2014