SEBUAH CERITERA HATI

Hello There!

24 July, 2010

Hari Ini

24 July, 2010
Pagi tadi aku bangun jam 9 pagi. Aku capai laptop di sebelah dan terus online. Ini memang habbit aku setiap pagi cuti. Berchat dengan BFF aku macik emster sampai pukul 11. Sambil-sambil aku bangun dan uruskan baju-baju yang belum berbasuh. Aku rendam pakaian dan kemudian aku kembali ke laptop. Sambung perbualanku dengan emster. Dekat-dekat pukul 12 aku pergi mandi.

Selepas itu aku berchatting semula. Kali ini dengan Cik Kish. Kami bercerita tentang tempat kerja lama ku. Dia juga kerja di situ dulu. Begitu begini. Dan seterusnya kami terus bercerita. Sudah pukul 1. Aku lantas ke dapur. Fikirkan ape menu tengah hari ini? Sudahnya aku masak mee goreng saja. Mudah, ringkas dan cepat. Bahan-bahan semua memang sudah ada.

Selesai memasak dan ber'lunch' aku kembali mengadap laptop. Ya... aku tahu bunyinya seperti hari yang bosan. Memang hari ini adalah hari bosan. Sebab-sebabnya seperti berikut:
  1. Hari ini aku tiada apa-apa agenda hiburan.
  2. Housemate keluar bersama BF, seperti biasa.
  3. Sekarang hujung bulan, gaji belum masuk lagi.
  4. Sahabat-sahabat kesayanganku semuanya tiada di sini.
  5. 'Dia' lambat reply pesanan skype aku. Sebab dia tengah buat report.
  6. Dan 'dia' lambat lagi mahu pulang ke Malaysia.
Makanya, aku update blog ini dengan gaya lebih ringkas. Minimalist. Sambil menjengah blog kawan-kawan. Sambil makan ice-cream La Cremeria bersama cocktail. Sambil menonton "superhero" - sebuah movie bangang. Kesimpulan hari ini:

Hari ini sangat BOSAN!!!

Ini lah cerita SUPERHERO yang bangang itu. Hehe

Dan bila aku bosan, makanya kamu semua membaca sebuah kisah yang aku karang tatkala bosan. Mengarut bukan?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peeps here *wink

Sebuah Ceritera Hati © 2014