SEBUAH CERITERA HATI

Hello There!

23 July, 2010

Gulp....

23 July, 2010
Kisah suatu hari....

Scene 1: Cari Parking

Ade submission arini... aku pergi ke sebuah Majlis... memandu sendirian dari Cheras... sesampai di sana.... aku berusaha mencari parking untuk kereta chumil ku ini. Aku menyusuri laluan di parking basement... mengikut arah tanda 'PELAWAT'. Setibanya di kawasan parking pelawat...

GELAP...

Tiada lampu, tiada orang melintas dan hanya GELAP(seperti di dalam cerita I AM LEGEND). Aku cekalkan hati dan mencari sebuah petak yang aku rasakan tak berapa takut...


Scene 2: Tingkat 6

Dengan hati yakin aku pegi untuk buat submission.... dalam kepala aku dok ingat Jabatan Bangunan kat tingkat 6... aku pegi kat pak gad tu... cakap nk g tingkat 6... pacik tu angguk jek... tp cam x pndg aku pon... (pelik)

Naik jek lift aku tekan button 6... nak pegi Jabatan Bangunan kan.... kat tingkat 6. Ade sorang brade cam pandang aku semacam jek... aku cool lg ni... smpi tingkat 6 aku pon kuar...

Aku pandang kanan... aku pandang kiri... Aku berdiri di sebuah lorong yang gelap... koridor yang berhabuk... pintu sume terkopak2... nun jauh di satu sudut ade sebuah kerusi usang... hampir reput... aku pusing belakang nk masuk lif semula... tapi...

Pintu lift dah selamat tertutup... aku tekan2 'button'... baru aku perasan 'button' lift tu pon dah tercabut2... x function... dalam hati dah cuak tahap gaban ni... "tempat apekah ini? apsal lain beno rhupenye?"

Aku terpandang sebuah tangga... itu saja harapan untuk aku keluar dr tpt yang misteri ni... aku lari laju2... lupe terus yang aku pakai heels aritu... yang ade dalam kepala... SELAMATKAN DIRI sebelum perkara buruk berlaku.

Kebetulan ade sorang mamat tgh smoking... aku lega... tp mamat tu pandang pelik giler kat aku.. tercungap2 sebab baru pas lari... huh.... x kisah la...


Scene 3: Mahu Pulang

Aku kembali bekerja di pejabat... Menyetelkan keje2 yang masih bersisa... Arini kene OT (walopon x berbayo).... keje... keje...keje....

Jam kat PC dah pukul 9 malam... Terasa bagai ade panggilan alam... Aku berlalu ke toilet... Masih ade 2 rakan yang bersama-sama ku malam itu...

Selesai urusan ku di toilet... aku kembali masuk ke ofis... menekan passcode.. *&^%*(... tet... tanda pintu sudah boleh di buka...

Aku meneruskan kerja ku... bersama rakan2... Kami leka... Jam dah pukul 10 malam... Aku ajak kawan2 balik... Kami berkemas untuk pulang... Ketiga-tiga sudah sedia untuk menamatkan persembahan di PC... Kami berjalan keluar... sambil menutup semua lampu...

Lampu terakhir di tutup dan tiba-tiba.... GELAP GELITA!!!... opismate aku terjerit... "sape yang tutup lampu luar??"

Aku rasa pelik kerana seingat aku... masa aku masuk td.. lampu luar tu bukak... lantas aku tanye sorg lagi opismate.."ade tutup ke td?"

Dia geleng2 sambil mukanye memberitahu sesuatu yang aku segera faham... Kami cekalkan hati dan berlalu ke lift... Tekan 'button' G... Setibanya di "G"... pintu lift tidak mahu terbuka... aku tekan2 'button' buka beberapa kali... tapi masih juga pintu itu x terbuka...

"Dia gurau lagi nmpknye..." akuberkata... Opismate dah senyum2...

Aku tekan lagi... pintu itu akhirnya berjaya dibuka.... Kami bertiga... cepat2 balik... x cakap banyak dah....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peeps here *wink

Sebuah Ceritera Hati © 2014