SEBUAH CERITERA HATI

Hello There!

24 April, 2012

Pindah Rumah

24 April, 2012
Alhamdulillah, last weekend my plan to move into new house was accomplished. Saya sewa sebuah lori untuk angkat semua barang-barang saya. Ada washer machine, peti ais, almari, katil, meja, barang-barang dapur, cabinet dapur, my baking stuff and so on... banyak sungguh. Sakit pinggang dibuatnya.

Setelah penat lelah mengangkat barang, berjaya juga saya pindah ke rumah baru. Btw, nak cerita sikit ni. Tuan rumah saya tu kan... baik hati orangnya. Saya masuk awal, tapi dia tak charge pun. Saya message dia tanya, berapa perlu saya bayar sebab deposit dan sewa saya belum lagi bayar. Nak tau dia cakap apa? "Awak duduk je dulu rumah tu. Saya start kira bulan 5 nanti. Tak yah risau-risau. Yang penting jaga rumah tu elok-elok"... hehehe. Masa saya mula-mula nak sewa, saya tanya dia berapa deposit rumah. 2 bulan ke? Dia cakap... " tak payah la banyak-banyak... deposit sebulan cukup." Baik hati kan tuan rumah ni. Semoga Allah memberkati tuan rumah dan seisi keluarganya. Amin.

Saya sangat suka rumah baru saya sebab environment yang sangat santai dan sungguh privacy, ada cabinet dapur yang cantik, rumah yang sederhana saiznya dan mudah diuruskan. Alhamdulillah. So now, I'm officially move to a new house. Plan selepas ini... hias rumah. Jeng...jeng...jeng...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peeps here *wink

Sebuah Ceritera Hati © 2014