SEBUAH CERITERA HATI

Hello There!

21 June, 2012

Wedding Reception - Part 2

21 June, 2012
Salam everyone... I was a bit busy lately. Almost everyday keluar menguruskan hal-hal authority regarding a few project that I handle currently. Last Sunday was another memorable day in my life. Wedding Reception pihak lelaki. Alhamdulillah segalanya berjalan lancar. I'm happy and everything runs smooth walaupun beberapa hari sebelum majlis terjadi saat-saat mendebarkan which is... baju dah siap tapi tak ada siapa sempat nak ambilkan. I'm in KL and to far for me untuk pergi ambil di Johor. Nasib baik my sister sempat curi-curi masa dia untuk help me to pick up the wedding dress.

For wedding dress untuk majlis resepsi kali ini, saya tempah di butik pengantin yang buat evening dress saya tempoh hari. Since that one hanya pinjam jek untuk 1 day, my husband suggested that we kept sepersalinan sebagai kenangan untuk tatapan anak-anak. Chewah. So, tema kali ini purple.

The wedding reception was so simple. Tiada majlis persandingan pun. Hanya perarakan dan makan damai. Selebihnya sesi suai kenal bersama sanak-saudara... which is I tak pass lagi to memorize everyone.  Akan teruskan usaha untuk memorize. InsyaAllah. For this reception, my husband appoint a make-up artist to make up my face. Since she's a chinese, so she didn't know how to help me on the scarf. So saya kenelah pakai sendiri.

I just able to see my wedding dress on Friday night. Terus saya buat beberapa cubaan membelit tudung untuk majlis resepsi. Terasa seperti ada yang kurang. Lalu saya ke Jalan TAR on Saturday to find something that can highlight the whole dress. Alhamdulillah saya temui apa yang saya cari. So, on Sunday the make-up artist mendandan saya... the rest... I do it my self. Lilit tudung, vail, hiasan dan sebagainya adalah koleksi saya sendiri. Some of it saya bought the day before. Hehehe.... Cerita punya cerita...let's cut the story and have a look on a few photos from Reception Part 2.


Make-up by Bobby Brown


Arrived at Masjid Al-Hidayah, Taman Melawati


With my lovely cousin, Baizura


1...2...3...


With my BFF, Iza


This is my Mak Long


Get Ready Everyone


Alhamdulillah... it's the day


Jom gather untuk berarak... I love my dress




Under the hot sunny day


Edwan & Shahida


Walking  towards meja makan damai


Bismillahirahmanirahim


My Mak Long & Baizura


My No. 1 Uncle


Family of my Uncle


With Iza & Cik Yam


Free style


Thanks darling for coming to my wedding


Thanks Iza for becoming my bridesmaid... muah muah muah


Cousins of my husband


With adik Mia Sara... hehehe... tak lah.. tipu je. Ni adik Amira. Macam Mia Sara kan muka dia. Tapi, dia tak suka orang cakap dia Mia Sara.. Dia kata.. "nama adik Mira lah"... comeeeellll


Cik Yam & Iza


Cik Yam & Iza

Till then. Need to continue my work. 

XOXO,



2 comments:

K.A.A. said...

Ish..lupa lak nk bergambo..ehehe. Tp ko kata ko dah gemok? Sampai ati ko tipu aku eh..haha :))

Sha.Az said...

oh tidak... aku dah gumuk.. sesungguhnya... btw, thankssss for coming... sory x sempat nk beramah mesra... kene menghadap nenek dan sedara mara.. bila aku come back.. tgk2 ko dah balik.. sedih... thanks anyway.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peeps here *wink

Sebuah Ceritera Hati © 2014