SEBUAH CERITERA HATI

Hello There!

07 June, 2012

Jom Cantik dengan Lemon

07 June, 2012
Salam everyone. Lunch tadi makan apa? I just ate bread that I bought from TBS just now. I went there to buy a ticket. Sabtu ini saya akan pulang ke High Castle. I need to make a visit. My sister in law still in ICU. So it's a must for me to go back since last week saya tak pulang. Even a few things masih belum selesai iaitu... misi mencari kasut untuk majlis perkahwinan pihak lelaki this following weekend. Aish.... Should I design myself or upgrading one of my shoes agar lip lap lip lap menyerlah berkilauan? I'm trying actually... sebelah dah siap di upgrade... tinggal sebelah lagi. But I still need to find a shoes... mana la tau tiba-tiba berubah selera kan...

Anyway, I wanna share a tips. Tip kesihatan yang berguna untuk semua orang. Tips untuk berdiet juga. JUS LEMON. This is not ordinary lemon juice yang boleh di beli di kedai atau di mana-mana tempat. Better prepare it your self. You only need 2 thing... 

DIET LEMON JUICE

No 1 : Lemon... semestinya lemon yang fresh bukan extract. Beli lemon di pasaraya.
No 2 : Warm water. Sila campurkan air panas dan air masak sejuk


Step 1 : Ambil separuh lemon dan dibuang bijinya. (Peringatan : Avoid dari  makan atau tertelan biji lemon kerana boleh menyumbang risiko kanser)
Step 2 : Perah lemon dan ambil air perahan tersebut.
Step 3 : Campurkan warm water dengan perahan lemon untuk mendapatkan 1 gelas... (1 prefer 1 cup atau 3/4 gelas sebab rasanya super masam)
Step 4: Sedia di minum. 

Peraturan utama untuk minum jus ini adalah dipagi hari sebelum anda makan atau minum. Means... early morning bangun je dari tidur terus buat jus ini. Pergi gosok gigi dan kembali ke dapur lalu minumlah jus lemon ni. Memang masam gilerrr tapi bagus untuk kesihatan.

Jus lemon ini akan membantu membuang segala toksin di dalam badan. Kelak bila anda ke toilet... semua sisa-sisa kumbahan akan dikeluarkan. Amalkan selalu dan insyaAllah akan menampakkan hasil yang boleh buat anda tersenyum. I'm practicing it currently since I'm getting fatter day by day. Since changing a wardrobe memerlukan jumlah wang yang banyak.. I prefer diet dan mengawal nafsu makan. Hehehe... Selamat mencuba! Kalau dah berjaya jangan lupa bagitau k!

XOXO,



2 comments:

Anonymous said...

good idea, mesti cuba! fanxs mate ;)

Sha.Az said...

selamat mencuba La Riena... my colleague dah kurus with this tips... elok juga untuk wanita2 yang nak kembali langsing selepas bersalin. good luck!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peeps here *wink

Sebuah Ceritera Hati © 2014