SEBUAH CERITERA HATI

Hello There!

13 February, 2012

Paper Cut Dolls

13 February, 2012
I still remember when I was young I used to collect this "Paper Cut Dolls" with my sister. And bila balik dari sekolah, jumpa kawan-kawan sepermainan... all the girls will bring along thier "Paper Cut Dolls".  Main sama-sama. Sangat simple main benda ni and it's sooo cheap. Kalau rosak pun tak apa... boleh beli lagi... but if yang rosak tu is baju favorite... memang akan ada air mata yang menangis tak puas hati.Satu kertas about A4 size berharga 30sen kalau tak silap. Then in each paper ada satu doll dan pelbagai baju, seluar, boots and some accessories. Lebih kurang 3 persalinan. And the most wanted is dolls yang ada wedding dress. 

Last time I kept my dolls collection in a VanHouten tin box. Full dalam tu sampai susah nak tutup. My sister pula ada 2 box. Kadang-kadang bila dah boring... we used to tukar-tukar the dressing with each other. Sistem barter. One of the reason we love this doll is sebab dia murah, everyone can have it and boleh tukar-tukar baju, boleh pinjam baju kawan. Maklumla... dulu-dulu nak dapat barbie is like something impossible. If Iasked for a doll definitely dapat doll yang bila berdiri mata terbuka, bila baring dia tidur... Hehehe... Funny but I have a few of them before. Keep changing once yang lama getting old.

Today, I went to a supermarket beli a few things and I found this as a gift of purchasing Libresse. Its funny to look at them. Mengimbau kenangan silam. So for those yang rasa nak have it back can follow me... belilah promo pack and get this "Paper Cut Dolls" You even get the tin case. It's cool.... 

 The whole set

Dress no. 1

 Dress no. 2

 Keep it safe...

... in this tin case ;)

2 comments:

Anne mahli said...

eh..why i never have and play this masa kecik2 dulu??? oh my..rupanya mainan ni dh lama..i just knew this from you! aaaarrrh..ruginyaaa....
T__T

Sha.Az said...

OMG... its so nostalgic... rasa old school and sooo memorable when i found this. ruginya... dulu when u can have the full collection... rasa awesome habis... heeee... but its cute kan? heeeee =P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peeps here *wink

Sebuah Ceritera Hati © 2014