SEBUAH CERITERA HATI

Hello There!

29 February, 2012

Abang Tony

29 February, 2012
I went to Mid Valley semalam. Right after work. I need to do my final shopping for a few small item which is I forgot to buy earlier. Normally, when I went to Mid Valley I will always called my friend to accompany me and have a cup of coffee sama-sama. Sebab he works there and he always tell me... "kalau datang sini, sila contact saya". So that's what I did for the past few months since he came back to Malaysia.

Dia dah naik pangkat and he promised me to belanja me makan at Abang Tony (TONY ROMAS). Beberapa kali singgah di Mid Valley mesti tak dapat nak makan Abang Tony atas sebab-sebab berlainan. So semalam bila saya ke sana and we were searching for a food for dinner... 

Him : So... u nak makan kat mana. I'm ok with anything.
Me : I tak kisah.. Anything pun ok... I can't really think actually... Sebab lapar sangat. I skip my lunch today.
Him : Kat Belanga ok?
Me : Erm.... macam tak nak je.
Him : Tadi kata anything.. (and he laughed at me)
Me : Abang Kenny la... Kenny Rogers
Him : Erm... Tony Romas?
Me : Tak nak... Abang Tony mahal. (buat muka sedih)
Him : Ok... let's go to Tony Romas. On me. Sebab hari ni I dapat increment sikit. (buat muka happy)
Me : Serious? Ok jom.

He offered me to order some appetizer, desert and so on.. But I told him... Even I'm hungry now, I don't think I can eat all of it. Main course is enough. He ordered 'small' portion of rib sebab dia kata kenyang lagi. End up waiter hantar 3 big pieces dan dia termenung tengok makanan tu semua. And he gave me 1 piece sebab dia kata dia kenyang dan saya lapar. Buli. And yes... dia memang suka buli. And he's a cheeky guy. Naughty at the same time.

Puas saya makan steak sampai tak larat nak berbual... even the bun on our table pun tak bersentuh. Sebab tak perasan since we are too excited in sharing stories We just notice there'a a bun on our table by the time the waiter bring it away. Sedang berbual-bual... suddenly dia letak the black napkin yang dah berlipat bergulung berbentuk 'katak' on a clean white plate atas table. Speechless and I smiled. Tah bila masa dia buat langsung tak perasan... tiba-tiba je dia letak katak hitam tu atas plate. When I smiled terus dia cakap... "dah ini je yang I tau buat"

Aduhai... lantas I told him... "Nanti bila u kahwin, table makan damai u buat la macam ni." Terus dia ketawa. Idea yang menarik katanya.

Thanks for Tony Romas yesterday. 

XOXO,


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peeps here *wink

Sebuah Ceritera Hati © 2014