SEBUAH CERITERA HATI

Hello There!

28 November, 2011

My Family is Here

28 November, 2011
Actually, I was so pantang kalau ada cuti panjang. Memang diri ini tersangat taksub dengan kalender. Isnin ni cuti Maal Hijrah. I was planning to balik kampung la la la la... but the whole family pula nak datang ke KL. Maklumla... cuti sekolah. Maka, saya akur dan menunggu kedatangan mereka semua. Semalam, kami makan satu family di rumah saya.. Wanna know what I cooked for them? Not all saya masak... Masakan Gala-Gala... mak yang masak....

Pavlova
Chili Crab (mak masak)

 Sate Goreng (mak masak)

 Udang Kunyit

Aglio Olio Seafood 

Pavlova was too sweet. Next time kene kurangkan gula. Maklumla... my mum diabetic so she commented terlalu manis. Dia tak mampu nak makan. Boleh rasa sikit. Saya sendiri pun rasa pavlova ni tersangatlah manis. Nasib baik ada buah kiwi dan strawberry yang sedikit masam... meneutralkan semula rasa manis tu. But the texture was nice... macam marshmallow. Akan buat lagi dengan resepi olehan kurang manis. ^_^

The next day, I brought my neices mandi kolam kat bawah tu. Sukanya mereka... sampai kecut-kecut semua jari jemari but still... tak nak keluar dari kolam. Since my kakak attended her course, saya sajalah yang bawa budak-budak tu mandi kolam. Wanna know what? Most of them yang saya jumpa di kolam ingat dua budak kecil Betty dan Aleesya tu anak saya. Orang pertama yang saya jumpa... saya explain... ni bukan anak saya... anak sedara... kakak saya pergi kursus... bla bla bla... Orang kedua... saya masih mampu nak explain... masuk orang ketiga dan seterusnya... iyakan jek lah... Penat. Hehehe. 

Tapi yang kelakarnya... bila dan hujung2 berborak dengan ibu-ibu yang bawa anak-anak mereka mandi kolam... Mereka kata pada saya... "mudanya... anak dah dua" saya hanya tersenyum. Apa yang saya cerita ni nampak macam perasan sikit but... tak pe lah... nak cerita juga. 

XOXO

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peeps here *wink

Sebuah Ceritera Hati © 2014