SEBUAH CERITERA HATI

Hello There!

28 November, 2011

Maya

28 November, 2011
I visited my aunt's house. Actually it's family mertua abang saya. Saying goodbye to all my nieces since they are going back tomorrow. Masa saya nak pulang, I heard a voice of kitten. Saya intai bawah kereta my brother if there's a kitten since I parked behind my bro's car. Takut juga kalau-kalau terlanggar kucing tu nanti. Tapi tengok-tengok tak ada. Hati terdetik... Entah-entah dalam enjin kereta kot. So, saya beritahu abang saya and asked him to open up the engine boot.  Surprisingly... ada seekor anak kucing duduk dalam enjin tu. Mengigil. Saya angkat dia keluar dan letak di tepi. 

Lori dan kereta berdesup-desup di jalan depan. Anak kucing tu takut sangat dan dia berlari-lari tak ada arah tuju. Then dia lari masuk ke bawah kereta saya pula. Dia cuba masuk ke dalam enjin tapi saya sempat bunyikan alarm dan dia lari. Kemudian saya cuba cari kitten tu sebab rasa kasihan tapi tak jumpa. Puas kami cari keliling kereta tapi tak ada. Pelik juga sebab tadi dia mengigil takut.

Abang saya cakap... "dia dah lari kot. takpe la... dia dah selamat tu... dah boleh balik dah". Tapi hati saya masih tak sedap. Rasa dia seperti masih ada bawah kereta saya. Jadi saya hidupkan enjin dan biar enjin on lama.... Saya tekan pedal minyak supaya bunyi lebih kuat. Tiba-tiba abang saya ketuk tingkap kereta saya... He told me... "kucing tadi kat tayar belakang!"

MasyaALLAH... nasib baik saya tak jalan. Saya cepat-cepat matikan enjin dan tangkap kucing tu. Dia mengigil dan asyik menangis. Kesian sangat. Saya bawa dia pulang sebab takut dia mati. Memandangkan saya dah ada seekor kucing jantan.. Benjamin Borhan... dan housemate saya ada seekor kucing betina Puffyana Layolla... Agak sulit untuk saya adopt lagi seekor. Maka saya perlukan bantuan dan ihsan kawan-kawan semua. 




Hai. Nama saya Maya. Saya anak kucing yatim piatu.
Saya takut jalan sorang-sorang. Kereta, lori, motor... semuanya sangat besar. 
Saya takut. Tolonglah saya. Saya perlukan perlindungan. 
Ada tak sesiapa yang sudi menjaga saya? *_*

Kepada kawan-kawan sekalian, blogger-blogger dan mereka yang terjumpe blog ini serta membaca entry ini... silalah fikirkan kebarangkalian untuk adopt anak kucing yang comel ini. Berwarna kuning putih. Breed campuran sebab bulu dia panjang. Saya namakan dia Maya untuk sementara waktu ini. Kalau sekalipun anda tak berminat nak adopt Maya, panjang-panjangkan lah berita ini dan bantu Maya. Maya perlukan keluarga. 

p/s: If interested please drop an email to syadester@gmail.com or for those who know my number... please SMS me. Thanks. =)

XOXO

3 comments:

linda said...

Sha,

Boleh visit page Kucing Terbiar Anjing Jalanan di FB, depa ada page KTAJ Online Adoption (bunyi mcm tu la) boleh rekues pada depa utk put Maya utk adoption.

Tq Sha tlg jaga Maya sementara ini. Allah selamatkan kamu.

Sha.Az said...

oh ya... forgot about that. thanks linda. ^_^

Sha.Az said...

Maya found her new home just now. Gave it to a family who are looking for a friend of their kitty. Alhamdulillah. Thanks everyone.

^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peeps here *wink

Sebuah Ceritera Hati © 2014