SEBUAH CERITERA HATI

Hello There!

03 March, 2010

Full of ANGER!!!!

03 March, 2010
Semalam aku call Maybank to check the status of my credit card. According to them my status dh ok. I'm the principle of my card now. So today, after work i went to Sungei Wang to get my DSLR. Walking here and there... and... i think i'm lost. Where's the shop??? Dah la kaki ni penat. Ngan selambar je aku balun selipar jepun. Ni sume gara-gara g authority seharian. From authority in Bangi to Pandan to Gombak. Urghhh... so tiring.

Because of that aku slamber jek pakai selipar jepun naik tren to go to Sungei Wang. Lantak la org nak ckp aku selekeh ke ape ke.... Kaki aku cam nk tercabut dh pakai high heel ke hulu ke hilir seharian tanpa henti.

Back to searching the shop... time ni dah rasa cam tertekan x jumpe kedai ni... Jalan punye jalan... akhirnye aku jumpe satu kedai... Haaaa!!!.. kedai aritu. Yes... dh jumpe. Aku cube carik chinese guy yang aku kautim aritu. X dek pulak. Yang ade mamat melayu dok tgk smoking depan kedai tu... Erm.. nak tanye sape ni.. Tibe-tibe mamat tu tanye kat aku. Aku cakap la nk cari chinese guy yang aku kautim aritu. Then dia offer diri to assist me. Bole la... janji beli...

Setelah berborak panjang lebar... n setelah di hasut oleh mamat ni... aku pon dh kompem nak angkat bawak balik ni. (psttt... mamat ni leh tahan gak la... i think he's cute... but i don't think the cupid is there to shoot the arrow... hahahaha) So, time nk bayar... aku spt biasa mau swap la kan... Jeng..jeng..jeng... Bende sama yang macam aritu jadik lagi. Now, aku betul-betul marah. Aku terus directly call bank. Tanye status aku. Wanna know what the bank said????

"Maaf cik. Kad cik memang dh ditukat sebagai priciple. Tapi credit limit masih sharing"...

WTF!!!

Aku pon terus hangin kat kedai tu jugak...

"Apsal sharing pulak?? Mcm mana saya nak buat purchasing macam ni??? Dh banyak kali report pon x leh satle lagi ke???!!!!" ... time ni mmg aku rasa nk maki hamun jek bank bongok ni!!!

Dia janji ngan aku nak call back. Selamba aku jawab balik...

"Last time bile i report bank janji nak call balik. Tapi x de call pon. Sampai bile i nak tunggu???"

Aku tertekan....

Aku x kire wahai encik bank yang sangat careless wat keje n menyusahkan pelanggan... Aku tau esok kad aku satle... if not i'll go to bank.. patahkan credit card yang kilat tu n return it back... geram... geram... geram...

Dalam kegeraman teramat tu... perut dah semakin lapar... aku berusaha ni carik subway... sbb dh lapar so nak makan makanan yang ringkas jek... Aku masuk subway kat Sungei Wang tu... makan dengan bersungguh... in 5 minit jek... aku dh abiskan sandwich aku... pergh... time ni rasa amazed ngn diri sendiri... Nampak sangat aku sangat lapar n sangat2 marah...

Sebagai penutup kata.... BONGOK PUNYE BANK!!!!..

-end & gud nite-

1 comment:

Emster said...

owh selamat berdrama di bank... tell me the whole story nnt babe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peeps here *wink

Sebuah Ceritera Hati © 2014