SEBUAH CERITERA HATI

Hello There!

17 November, 2011

Pandangan Pertama

17 November, 2011
Layan lagu ni jap. Hehehe.. accidently I kept repeating to listen to this song whole day. Even when driving back from office. Hahaha.


Pandangan pertama
Awal aku berjumpa...

Nirina sangat cute tapi vocalist Slank rasa cam nak sepak jek... hahahaha sorry!

xoxo,


BeBo dah baligh

Hai hai semua. Lama tak membebel kan. Alhamdulillah bisnes macaron agak bagus. Semua order dah delivered. Cuma ada satu lagi order yang belum diselesaikan. Masalahnya.. well tak la masalah sangat tapi masalahnya pelanggan saya minta saya bawa pulang ke kampung untuk deliver pada dia bila saya pulang. Apa yang jadi masalah sangat ni? Ermm... saya pun tak sure bila boleh balik memandangkan plan asal untuk pulang pada cuti Maal Hijrah terpaksa di batalkan sebab my dearly sister are coming to KL. Rasa bersalah ni tapi I must find a time to go back. The prob is... when???? Naik bas??? Malasnya naik bas... Hurm...

Ada banyak benda nak di share kat sini. Banyak perkara yang terjadi lately sehingga saya kekurangan masa untuk diri sendiri. Kurang masa untuk saya mengadu pada Dia sebagaimana malam-malam yang lalu. Saya suka menangis dan berkongsi suka duka pada Dia Yang Esa. Hati terasa sangat tenang. SubhanAllah. Btw, here is the update:

#1 - Keretaku dilanggar
What? Kereta kene langgar? Yes!!! Kereta saya kene langgar! Baru ambil 13 hari Dahlia di langgar dari tepi. Dahlia? Siapa Dahlia? Hehehe... Ni nama kereta saya. Tapi apa pasal nak letak nama Dahlia kan? Eh biar la... Suka kita la nak letak nama apa. She's mine! Ish.... Huhu. Anyway, back to the story... One fine day, I went to bakery supplier shop untuk membeli barang. So, bila selesai semua saya pun memandu semula kereta nak balik office since I went there time lunch. Ada satu simpang kecil di sebelah kanan. Sedang saya menyusuri jalan raya dengan ayu, tiba-tiba ada sebuah Saga yang keluar dari simpang... terus merempuh kereta saya. BOOM!!!! aduh... terguris hati... pilu... hampa... lebih hampa dari putus cinta. 

Tanpa berlengah saya terus turunkan cermin and shout to him. Mula-mula he said sorry then saya pon ketepikan kereta and turun. Tapi pintu tak boleh bukak sabab dah tersangkut. Sad. But then, berjaya jugaklah keluar. Dan bila saya dan turun...

Me : Ni ape cite ni? Pasal u main keluar je?
Him : Sorry la. Tapi u la... laju sangat. (he seems wanna blame me)
Me : Saya laju? Saya tak laju. And itu main road. Jalan saya. Awak yang tak berhenti!
Him : Tapi u yang laju sangat. 
(amboi... kemain lagi nak salahkan orang)
Me : Excuse me! U nampak tak line putih atas jalan ni (sambil tunjuk). Ni line apa? Line berhenti kan? So u la yang salah sebab u terus keluar and tak berhenti.
(ko ingat mentang-mentang aku perempuan ko bole tipu? NOT ME DUDE!!!)
Him : Erm... tapi awak pun laju sangat. (nak jugak tu salahkan)
Me : So skang macam mana? Awak kene ganti rugi la. Saya baru je amik kereta ni. Atau nak buat report?

pot pet pot pet... pot pet pot pet... akhirnya that guy nak sattle luar and he said he will pay for everything.

Alhamdulillah, my car is back to normal. Hurm ^_^... tapi hati tetap terguris... 

#2 - BeBo dah baligh
BeBo ni terlebih manja gamaknya. Kalau toilet bergerak dia full dengan poo poo, dia rela tahan dari masuk ke dalam tu. "Never ever ok! I'm a clean guy" said BeBo. So, di suatu hari yang hening, saya mengemas rumah dan tak perasan pintu cage ke toilet BeBo tertutup lalu BeBo terkucil tanpa dapat dikawal lagi kat atas beg plastik. Alamak. Lalu, memandangkan dia seperti dah mark kawasan territory dia... saya pon cepat-cepat la hantar BeBo pergi neuter. I left BeBo there for 3 days and alhamdulillah dia dah selamat di operate. Tertanya-tanya juga macam mana vet buat dan saya pun google. Rupanya, ada satu kantung/kelenjar yang menghasilkan benih di dalam telur kucing. So, bahagian inilah yang dibelah dan dikeluarkan kelenjarnya.

So lepas ni, tak adalah baka BeBo. What to do.. I only love BeBo. 3 hari BeBo tak ada... saya yang rasa tersangat sunyi. Dah biasa dia ada. Kalau saya mandi, dia tunggu depan toilet. Tiap-tiap hari saya nak bersiap pergi office, BeBo akan tunggu sambil tengok saya bersiap. Setiap hari jam 6 pagi kadang-kadang pukul 5 pagi, BeBo akan kejut minta makan dan kejut saya bangun subuh sekali. He is such a good boy. Then kadang-kadang saya tidur balik lepas solat subuh. (sungguh tak patut) And, BeBo akan kejut saya lagi around 7am sampai saya bangun. Bangun yang bukan sekadar celik mata. Tapi bangun dari katil dan ambil towel. Kalau setakat bangun celik mata.. BeBo akan mengiaw dan berpusing-pusing atas badan dan kepala saya sampai saya bangun dari katil. Hahaha. Dan BeBo tak pernah putus asa untuk kejut saya bangun dari tidur. How loyal he is. And he never fail to wake me up every single day.

Kalau BeBo ni orang, kiranya dah boleh la suruh dia pergi kedai beli barang. Contohnya boleh suruh dia pergi beli susu. Tapi nanti... suruh beli susu pekat dia gi beli susu cair. Bila bagi tahu ni salah ni.. BeBo mungkin jawab... "mana la orang tau. tengok dalam tin macam sama jek" Mungkin...

#3 - Went for Interview
Interview? Again? Well, saja je mencuba. Nak cuba kerjaya baru as a lecturer. Sebagai part time je pun. But masa interview tu tiba-tiba interviewer cakap nak full-time pula. Adoiyai.. So, I told them.. I'm only interested in part time. Not full-time and not even contract cause I love my current job and I never think to give up on in for the time being. Just not now. 

And they said, if I can discuss with my boss about the contract option which is I have to spend 2 solid day for lecturing... they would be happy to hire me. Erm... that super difficult anyway. I don't think my boss will allow. So... kita lupakan sajalah hasrat nak jadi part-time lecturer tu. Maybe one day. InsyaALLAH.

Okay, cukup sampai di sini. Will post new entry soon. InsyaALLAH

xoxo,

09 November, 2011

Ketuhar ShaAz

09 November, 2011
Hello Hello.... Amacam cuti raya haji? Best tak? Banyak tak lembu-lembu di korbankan? Bestkan dapat makan daging korban. Boleh masak sate goreng... nyum nyum nyum... Sebut pasal makanan... ni ada satu berita tergempar nak share dengan korang semua. 

Dengan rasa berbesar hati dan rendah diri I nak bagitau uols... I dah launch satu blog baru yang menjual MACARON!!! Weee... bestnya... bestnya... bestkannnn. Nak beli kat luar mahal so korang bolehla cuba by place an order to me. Jangan risau... harga yang sangat berpatutan. Tempting tak tengok gambar kat bawah tu? Rasa gerammmm. Eeeeee... geram geram geram.

 Without filing sebab dan tak tahan tengok warnanya 
yang sungguh cute. Terus snap!

Click kat picture atas ni untuk ketahui lebih lanjut pasal macaron.di Ketuhar ShaAz Jom!!!!

p/s : ada hadiah untuk follower bertuah so... be my follower at Ketuhar ShaAz

XOXO,

04 November, 2011

Aidiladha

04 November, 2011
Last year, I celebrated my Aildiladha with my cousins and my aunty in KL. Sebab last year kan Aidiladha jatuh tengah minggu. Since, I worked in private sector maka cuti pun tak banyak. Bila dah hujung tahun tinggalah beberapa hari saja balance which I reserved for emergency case.

But this year, I'm going back home driving my new car. Weeee.. NEW CAR???? Yupp... it's a new car. I bought a new car. Lalalalala.... Ok ok.... sooooo bising rite. Macamlah orang lain tak ada kereta. Well, I'm just too happy since that car is 100% mine... using 100% my money without a help from my parent. Alhamdulillah. Thank you Allah for giving me this chance. Furthermore, I GOT MY OWN NUMBER for my new car.... weeee.... I tendered the number for about 2 weeks in JPJ and finally approved by the Pengarah. Alhamdulillah. Syukur yang tidak terhingga.

I got my car last Saturday. And my little VIVA was sent back home on last Sunday by my mom. To my sister, thank you so much for lending me the car for 1 year++. I've change a tyre for you anyway. I'm gonna miss u my little VIVA... sebab kamu sangat hebat, cool, can fit into small car park, minyak yang super jimat dan banyak lagi laaa... You are just too sexy Greeny.

Anyway, my new car is not a super hebat car. Not even imported car. Just a local car. I'm satisfied enough with it. Wish I can buy one but I have other things in planning for next year. So, I can't give high commitment just to pay for a car. Maklumlah... hidup bujang. Macam-macam kene fikir. Terlalu banyak agenda yang dirancang dan perlu dipastikan tercapai. Furthermore, I'm in plan for a big thing early next year. InsyaALLAH. It's not engagement or wedding ceremony. Not at all. But it's something bigger than that. My only dream for now. Semoga Allah memberkati dan memudahkan segalanya.

So, this evening I'm going back to my hometown di temani my BFF Cik Yam and my housemate Era. For sure jalan jammed kat highway but... what to do. We have no choice but to redah saja lah. High Castle!!!... I'm coming home! Oh chup..chup... mesti rasa macam nak tau what car I bought kan? And what's the number rite? Hehehe... Nanti kita sambung cerita lagi ok. Nak sambung bekerja and wrap the things before a long holiday.

p/s: I'm on leave next Tuesday  ^_^

Salam Aidiladha kepada semua umat Islam. Jangan lupa puasa esok k!... walaupun hanya sunat dan tak wajib, inilah masanya kita top-up amalan dan mencari bonus-bonus pahala yang Allah hidangkan. Ganjaran berpuasa di hari Arafat adalah diampun kan dosa-dosa pada tahun sebelumnya dan tahun akan datang.

Sabda Rasulullah s.a.w: "3 kelompok manusia yang akan dijabat tangannya oleh para malaikat pada hari mereka keluar dari kubur iaitu":-
1. Orang yang mati shahid
2. Orang yang mengerjakan solat malam dalam bulan Ramadhan
3. Orang yang berpuasa di hari Arafah

XOXO,

26 October, 2011

My Interior Project

26 October, 2011
I've been rarely update this month. It's not that I did not online everyday as usual. I did. But something else had captured me. Furniture... home appliances... etc makes me crazy. I've fallen for Interior Design actually. This is my current project. Already present to client last week and a few times actually. And last Monday, my boss told me... client like it and we may proceed. A BIG SMILEEE ^__^

Lets berangan bersama-sama saya. A little info, its a show unit of 3 storey terrace in Cheras.


Living

Dining

Wet Kitchen

Dry Kitchen

Family Area

Master Bedroom

Master Bathroom

Entertainment Area + Roof Top

Anyway, what do u think. Any comment on the design? On the design je ok. Not the rendering. I didn't do the rendering. Only the design and the 3D modelling. Hehehe. Kritikan membina dari kawan-kawan amat saya hargai. Terima kasih.

XOXO,

25 October, 2011

Looking for Love? Turn Right

25 October, 2011

This picture was taken 2 days ago at the traffic light nearby my office. Ini betul-betul kejadian tau. It was fun waiting for a RED light and it was a bit boring when u pass this junction the light was GREEN... a bit upset... hahaha

21 October, 2011

Nasi Lemak

21 October, 2011
Semalam, pagi-pagi lagi dah keluar rumah berkejaran nak ke Pejabat Pos... ada urusan. Lepas satle kat Pejabat Pos, singgah satu gerai kat tepi jalan. Beli nasi lemak. Nampak macam sedap. Maka beli satu bungkus untuk makan kat office nanti.

Sampai je kat ofis, terus makan. ermm... sedap. Berla la la kat office buat kerja, keluar pergi submission... around pukul 3 petang perut rasa tak best. Rasa macam senak dan penuh angin. 5.30 petang terus turn off pc dan cepat2 balik rumah.

Buka je pintu rumah... terus cari ENO halia, makan panadol 2 biji dan baring. Menjelang jam 9... aku gagahkan diri buat segelas air MILO... alas perut. Then, tidur.

Pukul 11... masuk toilet

Pukul 12... masuk toilet lagi

Pukul 1... ke toilet lagi.... lagi...

Pukul 2, 3, 4....6... asyik ke toilet. Its like sleeping in the toilet.

Early morning at 7... segala isi perut dari semalam keluar. Sakitnya perut bila muntah.

Around 8.30am... pegi klinik untuk buat check-up dan amik MC.

Food poisoning... sangat memenatkan dan sungguh tidak menyelesakan.

I've learn my lesson... won't buy food kat kedai tepi jalan.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peeps here *wink

Sebuah Ceritera Hati © 2014