SEBUAH CERITERA HATI

Hello There!

19 February, 2011

Budak Ngarok kene bawa lari

19 February, 2011
One of my BFF telah selamat bertunang hari ini... Sorry dear for not attending your E-day... Happy for you... and dear... u look so pretty.... *wink

gambar ni ehsan curik dari anes.. hehehe

17 February, 2011

Annoyed

17 February, 2011
My phone rang while I'm away
It's not my fault, my job cannot delay
My jobs running like a rain
My head, my mind already in pain

My phone rang while I'm away
Someone told me it's rang again
I'm here and there like a cockroach
So please, don't be my coach

My phone rang while I'm away
With a rude voice u told me to silent off
Nothing more I want to say
You are damn annoying and please back off

14 February, 2011

HOMEWORK : 25 RANDOM FACTS

14 February, 2011
OMG... Sorry dear. Baru perasan ada homework kene buat. Cikgu Hanamichi yang bagi ni. Harap-harap cikgu tak tolak markah sebab I hantar atas meja tengah malam, padahal dia dah pesan dah... letak atas meja sok pagi. Tapi nanti dia masuk pagi... dia jumpa la kot bende alah HOMEWORK nih....

25 RANDOM FACTS..... tentang I :-

1. I love swimming... bile tension ni memang kegiatan utama... n this is the only excercise that I really enjoy~

2. Anak kelahiran johor, kaum keluarga berketurunan johor sejak dari zaman moyang atok nenek sume... maka saya anak johor. (johor tu keturunan ke? haish)

3. Bercita-cita nak jadi usahawan berjaya suatu hari nanti dalam bidang yang tiada langsung kaitan dengan kerjaya sekarang... *wink

4. I'm not a chocolate lover... except DARK CHOCOLATE ONLY... ni baru betul coklat... tak manis.

5. I allergy to sabun buku... mak kat umah selalu pakai sabun buku fab buat basuh pinggan... CANNOT!!! confirm tangan i merekah nanti... kulit menggelupas... maka I tidak suka basuh pinggan. (giler mengada macam tuan puteri)

6. I also allergy to sabun basuh baju, maka... I tidak suka basuh baju, sidai baju, angkat baju, lipat baju, kemas baju... anything regarding organizing cloth... i don't like... (habis la sape kawen ngn aku nanti... kene wat hal-hal perihal baju)... tapi I love buying cloth... hahahaha

7. Ramai orang kata I garang... tapi nape tak rasa pon diri ini garang? Pelik nih...

8. I hate to wait... waiting is tiring and BORING!!!!

9. Suka makan... hidup untuk makan what? hehehe

10. I am a manual driver and really enjoy manual car... woooohoooooo.... ape barang bawak auto... keh keh keh

11. Anak ketiga dari 3 beradik...

12. Only me saje yg belum berkahwin... maka soklah HOT dari mak... bile nak kawen, boyfren siapa? (soklan ni bukan dari mak je... dari anak2 sedara jugak esp. BETTY - x sabar nak pakai gaun kembang-kembang la tu)

13. I'm a very independent women... tak suke bergantung kat orang... penat la berharap... penat nak tunggu... baik wat sendiri

14. Anti orang-orang yang slow mellow... boleh tak pantas sikit... letih la....

15. Bossy... when i met slow people... so please... jangan slow mellow bole? ( I don't mean to be bossy okay)

16. I'm a cat lover... ada bela seko... nama dia BENJAMIN BORHAN a.k.a BEBO~

17. Family first person.

18. No TV? I'm okay... but not my lappy with internet... *wink

19. Cerewet... yes I am. Indeed.

20. I enjoy reading nowadays... tapi buku omputih jek... (whatever)

21. Manja.... (tak sume orang tahu)

22. Segan dengan binatang, haiwan dan segala kategori atok nenek yang x de kaki dan terlalu banyak kaki... gi main jauh-jauh sana!

23. I love decorating... sampai mak pening kepala... ade jek agenda tiap kali balik... until my mom said... "budak ni... kejenye abiskan duit mak jek.... " hehehe... I LOVE YOU MOM~

24. Dentist??? LARIIIIIIII.... whua.... takuttttt.... *cry*

25. I eat ice cream whenever i feel sad.... soothing my heart.

Finish....

(Kehadapan cikgu hanamichi.... tolong jangan tolak markah I tau... muah muah muah... )

10 February, 2011

1st UPDATE

10 February, 2011
Aha.... arini mata letih yang teramat, badan penat... muak la dengar alasan yang sama. Tapi dah memang rasa macam niiii... nak buat camne lagi? Btw, bile aku selak selak entry dodulu... boleh tahan agak sekian jugak aku tak cite tentang diri... dan peribadi. Hehehe...

1st UPDATE :-
For almost a year... kot... hard disk aku tersadai tak boleh detact, tak tau camne nak baiki and where to send untuk back up data. Rata-rata when i asked the orang kedai confirm they will answer me... "Kalau u mau bekap data manyak mahal wo... baik u beli baru... lagi murah"

Yupp... I jelas giler kot yang cost untuk back up data in EXTERNAL HARD DISK mahal... BUT... inside there.... is my FINAL YEAR THESIS... ok ok... korang nak marah la tu kan.. sebab I didn't save a back up kat tempat lain. Ok. Admit salah sendiri. Tapi... bukan sengaja... Sehari selepas submit thesis (submission terakhir) I recieved a call form a company for an interview. Bile pegi interview, the company mintak start middle of the month which is 2 hari selepas hari temuduga. Ok cuak. Then sebab malas nak fikir and rasa dah rezeki, maka dengan rasa rendah diri... memulakan kerja.

Hari pertama bekerja.... I went home at 10pm which means I have to drove my self back to my home for about 1 hour driving period. 11pm sampai rumah and tomorrow early morning have to wake up early at 6am... start driving untuk pergi kerja at 7am... reach office at 8am... just nice 30min early for my breakfast time. Huh.. Begitulah kehidupan hari-hari setelah submission thesis selesai sehingga membawa kepada tempoh 5 bulan bekerja. (Cube bagitau... when I can transfer all the data?)

After 5 bulan, aku resign dan berehat untuk 2 minggu (budget sempat la nak transfer). Those 2 weeks I spent my time on road pulang balik JB - KL for a job hunting session. Maka, berkat kesungguhan dan rezeki... dapatlah kerja. Maka gigih la pulak carik rumah bla bla bla.... Bile di KL, sah sah aku just bawak lappy and external hard disk jek. Nak transfer data dalam lappy? Tak boleh... Lappy kesayanganku ini hanya boleh buat kerja ringan-ringan jek... lebih-lebih dia tak mampu.

Maka... ditakdirkan suatu hari... hard disk yang selalu diusung kesana kemari.... rosak... panik... dan disebablan kebusyan yang tidak terhingga... tersadailah hard disk itu for almost a year. So last Monday, I went to Low Yatt Plaza... searching for a shop that can provide a service of data recovery... sesungguhnya... from all over places and shops kat dalam low yatt, only ONE kedai jek can provide that service... but kedai tu tutup and I have to come back the next day... (which is semalam). So the next day aku gagahkan diri... ke low yatt lagi... but.. kedai tersebut sudah pindah... aiseymannnnnnn...

Akan tetapi, aku dapat satu contact number seorang mamat yang bole tolong satle my prob. Alhamdulillah... my hard disk now in the operation theatre untuk proses menyelamatkan data-data. Ini bukan lawak k... tapi benar... sebab mamat ni cakap... data recovery ni sebenarnnye adalah unit data forensik... haaaaa.... jangan memain... Ingat CSI jek ke ade forensik....

Dengan penuh harapan dan rasa hormat... semoga segala data itu selamat.... InsyaALLAH~

07 February, 2011

City atau Siti

07 February, 2011
Semalam.... 6 Februari 2011. Aku pulang ke Kuala Lumpur, setelah seminggu bercuti.... demi memenuhi tuntutan alam, mencari rezeki yang halal untuk keperluan anak-anak tercinta iaitu.. anak tekak, anak mata dan anak rambut. Ok what... kire anak jugak la tu.

Dalam perjalanan pulang... aku ditemani seorang rakan sekampung, Adi (bukan nama sebenar)... maklumla... kami ni orang kampung jek... Main tonjen sama-sama... main lobang tikus, chop tiang, teng-teng sama-sama... Zaman dolu-dolu mane ade PS One sume segala jenis game-game berteknologi tinggi nih.

Perjalanan semalam sesungguhnye, memenatkan dan menstresskan. Jalan JAM!!! Jenuh aku nak drive sampai KL. Di kala hati terasa panas, badan terasa letih bergelut di dalam kesesakan lalu lintas itu... (member sebelah tengah khayal nih.. tak tau dia pikir ape)... ada sebuah kereta menyelit di depan kete aku. Honda City... Aku renung kereta honda tu... lalu berkata...


Aku : Bontot city ni tak lawa la kan.....

Adi : Lorrr ko ni... kenape? Besar ke? Memang la... bontot orang dah kahwin...

Aku : (Muke blur.... sambil pikir... ape kaitan kete dgn orang dah kahwin?)... Bontot kete ade kaitan ke dengan dah kahwin?

Adi : Owh... ko cakap kete ke? Aku ingat ko cakap SITI!....

Aku : Woi... ko pikir ape? Aku cakap kete honda City yang kat depan ni laaaa....

Adi : Ye la... ko tetibe cakap City... aku ingat Siti... Mane aku tau City yang kat depan ni...

Aku gelak tak boleh handle punye.... sah mamat ni tengah pikir pasal pompuan... Adeh.. Sakit perut....

02 February, 2011

pasal MUKABUKU

02 February, 2011

Aku terbaca satu entry yang Hanamichi tulis pasal fesbuk. Nape beliau tidak berfesbuk lagi... Masa aku baca memang tersenyum... tergelak... memang ape yang dia tulis adalah antara sebab musabab kenapa satu ketika tak bape nak lama dulu, aku deactivate akaun fesbuk. Sebab-sebabnye adalah seperti berikut :

1. Update wall dalam sela masa beberapa minit
Ha... pasal ni memang aku sangat panas hati. Terutama pada orang-orang yang baru kawen, tengah gaduh bercinta dan satu team tentera dengannya. Kalau yang baru kawen kang....

"Petang ni nak masak ape ye untuk hubby"

5 minit..... "Rasa macam nak goreng telur la"

2 minit.... "Telur mata ke telur dadar eh?"

3 minit.... "Telur dadar la....."

5 minit.... "Telur dah siap.... jom makan"

Wooiii... orang lain pon kawen gak weyh... tapi takyah la nak over exposed.... Tak reti ke simpan-simpan sket cite tentang hal rumah tangga tu...

Kalau member yang tgh gaduh plak ragamnye....

"Sampai hati... melukakan hati I"(macam-macam entry la nk tunjuk betapa sakitnye hati)

Sekejap lagi... post lagu dan tag kawan-kawan nk show kat sume betapa ko tgh sakit hati.

Esoknye.... "miss u sayang...." >>>> dah baik balik la ni....

Adeh... tak leh handle. Memang la wall tu wall korang... tapi ape yang korang tulis tu appear gak kat 'home' aku... Bile orang tegur mula la melatah... "ni wall aku la.. suke hati aku la nak tulis ape"

Wahai cik kak dan cik abang yang teruja setelah menemui hobi baru iaitu update wall... memang tu wall korang... sume orang tau.... tapi ape korang update tu kan... appear kat 'home' orang lain which is menyemak... Kalau korang update bende-bende tak berfaedah tu kat wall aku... mau kene pelempang.

2. Jemputan kahwin
Ni satu hal lagi nih... Skang memang musim kengkawan kawen. Suke aku tengok. Happy... Ari-ari aku dapat jemputan kawen kat FESBUK. Again... FESBUK. Bila aku call ke rumah, tanye mak... ada sampai tak kad jemputan si polan si polan. Mak cakap x dek. Sah... tag aje...

Aku nak buat satu pengumuman.... mungkin korang akan rasa aku demand buat pengumuman cenggini... tapi tiap-tiap orang ada pendirikan kan... This is mine.... Any jemputan kahwin yang hanya dijemput melalui tag gambar kad kawen korang kat FESBUK... aku TAK MAU attend.

Sabda Rasulullah s.a.w. "Apabila seseorang darimu menjemput saudaranya maka hendaklah ia sahuti jemputan itu sama ada kerana jamuan perkahwinan atau sebagainya." Hadis ini dikeluarkan oleh Muslim dan Abu Daud dari Ayub dari Nafi'.

Kalau main tag tag ni... aku x tau tuan punye badan yang tag atau kengkawan tuan punye badan yang tag. Papa pon... tanpa proper kad.... jangan kecik hati kalau aku tak datang ye. Lagipon, menghadiri jemputan setelah dijemput adalah wajib. Maka, kalau jemputan tanpa kad... aku sendiri tak sure korang sungguh-sungguh jemput ke cemana. So, kalau nak jemput aku.... adalah manis dan sopan sekiranya diusulkan bersama kad yang ada nama saya. Barulah semangat nak pegi.

Kalau sume orang pon nak main tag tag kad jemputan, leh bankrupt kedai printing.... Korang order beberapa keping pastu scan... pastu upload kat fesbuk... pastu tag... i can't accept it... Sorry.

Mungkin korang yang baca entry aku ni akan cakap aku emo or kolot or tak mengikut kecanggihan teknologi masa kini. Canggih memang canggih.. tapi kot ye pon canggih kene la selidik dulu kak oi.

Dalam satu khutbah Jumaat di Kelantan, Imam yang memberi khutbah ada menyatakan:

"Manusia hari ini 'menelanjangkan' dirinya di dalam facebook"


berFACEBOOK itu tak salah.... akan tetapi, kaji dan selidiklah menggunakan akal fikiran dan landasan agama. Kerana.... agama kita TAK KOLOT!!!!

Think wisely everyone..... *wink

31 January, 2011

High Castle Banjir

31 January, 2011
Sari berite penting, aci jalan ke bandar untuk membeli sari lalu menyedari bahawa jalan dinaiki air sehingga membantutkan hajat aci untuk membeli sari. Hehehe... Pagi ni, BFF I cik anis called... ajak gi breakfast... MC katanya... tu yang ajak gi breakfast... Masa otw gi bando kota... terkejut weyh... air dh penuh kat jalan... Aku jalan separuh jek... teruk belok kanan... Aku tak berani nak rempuh... kete aku bawak bukan hilux atau jeep atau hummer... aku bawak viva ijau yang glamer ni jek. Perut dah lapo... breakfast tetap kene pegi...

Lalu, ktorg carik jalan alternative nak g tempat tujuan. Berjaya!!! Makan sampai kenyang... Bile dah sudah makan... ni nak balik la ni... Jalan dah jam. Tengok-tengok... trapik lait kat depan dah naik air... tapi masih boleh redah... aku bawak kete dengan kelajuan 10km sejam, gear 1, kurang tekan break... berjaya buat pusingan U...

Aku nak pusing balik umah jap, nk pegi amik barang dan kemudian nak ke bank.. Kononnye la... pastu nak isi minyak jugak... berusaha nih... Ok... selamat balik amik barang dan menuju ke bandar sekali lagi. Nak gi isi minyak dan ke bank... (ok tu misi kali ini)... Kononnye lagi.


Lalu jalan alternative tadi, bile nak sampai kat trapik lait tadi... terkejut
woo... dah tak bole lalu. Abang Polis gerak-gerak tangan soh pusing balik. Niat nak g bank dah terbatal. Misi ke dua - pegi isi minyak. Sib baik la esso tu tak naik air.... dan tak ramai orang... maka berjayalah mengisi minyak. Cik anis report kat cik hana... bandar kota dah banjir... ktorg g jalan-jalan tengok air kat bando... bersungguh-sungguh makcik ni soh amik sebab nak ikot....

Maka, pusing la balik pegi amik cik hana... beriye nak ikot gi amik gambor nih.... Lepas amik makcik tu... ktorg pon gi la kat port parking baik... Kami gadis bertiga jalan bersahaja menuju ke lokasi kejadian (trapik lait yang dah naik air tuh)...

Misi kami kali ini... ke Mc D seberang jalan... sebab lapo.... dah tengah hari time tu... (alasan kaber line... tak nak la nampak jakon sangat, padahal nak gi tengok banjir)


Bile perut dah kenyang, kami redah banjir lagi sekali... nak balik kan... kene la lintas jalan which is redaaahhhh.... hehehe

p/s: loghat kali ini, loghat johor... maklumla... sekembalinye ke kampong halaman.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peeps here *wink

Sebuah Ceritera Hati © 2014