15 July, 2015
6 tahun
Alhamdulillah, I know today I am so much different from who I am 6 years ago. Mentally, in heart and emotionally. I'm glad. Syukur tak terhingga. Sesungguhnya aturan dan perancangan Allah itulah yang terbaik. So to may adik-adik who ever reach this entry, please be tough and rational in whatever you did. Ikutlah cara agama kita dalam membuat sebarang keputusan.
Janganlah terlalu leka dengan nikmat dunia dan gadget yang hanya sementara. Gadget yang hebat bukanlah tiket untuk meraih kejayaan yang berkekalan. Tuntutlah ilmu sehingga ke ahir hayat. Segulung ijazah bukan penjamin hidup senang dan kaya. Ia hanyalah tiket permulaan ke alam luarbiasa yang sangat bebas. Hanya ilmu dan iman sebagai 'guru disiplin' dalam jiwa.
Kalau kita percaya pada takdir dan rezeki, akan ada bahagian untuk kita. Hopefully I will get my 'license' this year as a Proffessional Architect. If not pasti ada hikmah di sebaliknya. Jom berlumba-lumba mengejar ilmu dan saham akhirat.
Salam Ukhwah.
10 September, 2014
My Best Friend are Getting Married
24 August, 2014
Masa
Dia terus berjalan
Lansung tak toleh belakang
Menonong ke depan
Aku masih terpinga
Lemas dalam udara
Hati semakin lara
Tapi sampai bila
Air mata berkali tumpah
Bila hiba terus tumpah
Semakin lara dan terus tumpah
Apa salahku?
Mengapa hebat benar ujian untuk aku?
Aku tak kesal tapi dah tak daya
Nak terus ke depan rasa tak mampu
Pedih, menanah, terhiris
Aku mencongak masa
Mencongak masa depan
Masih adakah masa depan?
13 June, 2014
Professional Examination LAM Part III: Where am I?
12 June, 2014
Assalamualaikum, I'm back
24 April, 2013
April is My Month
Hai semua, apa kabar? Setelah almost a month barulah hari ini ada mood untuk menulis blog. I'm too busy with my life and work (busylah 'sangat'!) sampai terlupa nak menulis. Well, in other hand I don't really have a story to share.
BTW, It's April and it's my birthday MONTH!!! Ya Allah, I'm getting
I don't really have a plan to celebrate my birthday. What really I want to celebrate? Getting older? Oh My... Getting Younger? Oh No.... So... it is just another day that bill bring me to another day. Another Happy day.
26 March, 2013
Borong Memborong
It is school holiday... yeay... sangatlah bahagia bila cuti sekolah sebab :
1. Tiada kesesakan jalanraya di pagi hari
2. Boleh bangun lambat sikit dan lewat sikit keluar rumah untuk ke pejabat
3. Sampai tempat kerja awal dan dengan bahagianya boleh pergi breakfast sebelum memulakan kerja
4. Sampai rumah awal sebab jalan raya tak jam.
5. Ramai yang cuti dan office sangat tenang.
Wah... bahagia sungguh. Dan yang paling best rumah saya meriah sebab anak-anak buah datang berkunjung. So, semalam lepas kerja kami ke NSK untuk beli barang-barang makanan. And my mother sangatlah suka sebab semuanya murah-murah. Sampai mak kata... "Murahnya... nak pindah KL la macam ni". Hehehehe...
But believe it or not, kami di sana dari jam 6.30petang sehingga 9.30 malam. Sakan shopping... penuh satu troli tapi baru berapa jek... Sayur-sayur pon segar bugar.. memang syok habis...
So, NSK adalah tempat berbelanja yang sangat menjimatkan. Harga borong.. sesuai sekali dengan slogan kata mereka... "Harga borong pastilah di NSK"
XOXO,
23 March, 2013
1st Anniversary
Hope it is not too late. Agak busy di pejabat baru. Hehehe...
Sekejap sungguh masa berlalu. Dah setahun rupanya saya bergelar isteri. Alhamdulillah. 12.3.2013 yang lalu... genap setahun perkahwinan kami.
I recieved a surprise from my husband... mana ada perempuan yang tak suka surprise yang sweet kan... especially on the big day.
Thank you for the sweet surprises dear...
04 March, 2013
Kisah seorang blogger Bvlgarigirl
Salam everyone. It's not too late for me to post this entry. Since I just recover about this story last week. While I was away in China, langsung tak berkesempatan nak meninjau salah satu blog wajib singgah iaitu blog Miss Arianna Melissa a.k.a Bvlgarigirl. What a surprise. Sejujurnya saya juga terkesan, rasa tertipu sebab cerita dia seperti sebuah kisah sebenar. Walaupun ada smells fishy sket.
Masa mula-mula saya menjelajah ke blog gadis yang digambarkan cantik, berkulit putih gebu, berambut ikal mayang dan memiliki senyuman manis ini terlintas juga dibenak hati... cantik nama dia... macam nama dalam novel. ARIANNA MELISSA. Mesti mak dia suka baca novel and berkenan dengan watak dalam novel to.
From entries to entries sometime saya rasa macam dia buat magic..how come she is too energatic setelah penat terperangkap di dalam trafik yang menyesakkan di mid valley dan mampu mengambil Clara untuk bawa Clara keluar.
When goes into detail sometimes saya rasa ada maklumat yang kurang tepat diberikan tanpa dia sedar. Mungkin kurang buat homework. Like when she post about craving for olia she went to a restaurand and ate olio. But she said that is not the best one compared to what she had in Londok or UK. Well,if you are really a spegheti or pasta fanatic, u should know where is thier origin and where is the best place to get them. AM I TOO DETAIL?
When you want to create a story, make sure the detail itu di perhalusi sebagaimana Ben Afflect buat untuk filem ARGO.
Btw, saya tidak nafikan penulisan Arianna membuatkan kita rasa seronok membaca. Dekat dihati. But whatis that all about when behind it is all a lie.
01 March, 2013
First day, new office but same job
Salam everyone. Salam hari Jumaat. Hari ini, hari pertama saya memulakan kerja di office baru. Bangun seawal jam 5.30 pagi dan harus keluar dari rumah seawal jam 6.30 pagi. OMG!!!... dah lama saya x keluar rumah seawal ini. Rasanya last masa zaman sekolah kot. 11 years ago I think. Mulai hari ini dan hari-hari seterusnya saya harus bangun awal untuk ke pejabat. Until when? Wallahualam. Office baru saya ditengah-tengah kesibukan bandaraya Kuala Lumpur. So silalah imagine bagaimana saya harus keluar awal bagi mengelak dari terperangkap di dalam kesesakan lalu lintas yang akhirnya akan menjadi penyebab saya datang lambat ke pejabat. Oh nooooo.... no no no.
Hari pertama di pejabat saya belum diberikan apa-apa kerja. Sekadar menyusun stationary yang baru diberikan dan menyusun perabot di tempat baru saya. Selesai semuanya saya meneruskan perjuangan Candy Crush Saga yang hampir ke penghujungnya. Mujur saya bawa tablet bersama. Tetapi, sejujurnya saya dah mula rasa mengantuk sekali kerana tempat saya agak gelap. Ada lampu yang tidak berfungsi. So, bila susana terlalu cozy ianya mengundang kepada perasaan mangantuk yang melampau. Maafkan saya. Tidak seharusnya mengantuk di hari pertama.
Oklah, saya nak mencari kerja yang boleh dibuat. Perasaan mengantuk ini harus dihalang agar ia tidak bermaharajalela.
Ttyl.
XOXO,
28 February, 2013
Last day
Sekejap saja masa berlalu. Masih segar diingatan tatkala hati kecewa lalu berpaling meletakkan jawatan di company terdahulu lalu meneruskan karier perjuangan saya di company lain. Pernah terlintas juga dihati ini untuk beralih arah ke bidang lain. Home business mungkin. Namun, saya sendiri tak mampu. Bila saya mula berjinak-jinak ke bidang lain, langkah saya serba tak kena. Dah seperti orang angau bercinta. Terasa asing dan sungguh tak lengkap bila sehari tak melihat drawing, melihat design dan site. Mungkin saya sudah ditakdirkan menjadi arkitek. Inilah saya. Inilah karier saya.
Selepas berkahwin, saya menyuarakan rasa hati untuk menjadi suri rumah sepenuh masa sambil berbisnes dari rumah. Masih mencuba. Namun suami kurang setuju, katanya kami berdua bukan orang senang. Tetapi ianya tidak mustahil. Hakikatnya, saya sendiri tidak bersedia.
Hari ini, hari terakhir saya bekerja disini. Hari terakhir saya berkhidmat sebagai arkitek di syarikat swasta ini. Ya Allah, cepatnya masa berlalu. Sudah 2 tahun saya bekerja disini. Cepatnya 2 tahun. Rasanya, macam baru semalam saya mula bertugas disini. 2 tahun saya menjalani kehidupan dan karier sebagai arkitek tunggal wanita. Berperang dengan contractor yang degil dan client yang cerewet.
Esok saya akan memulakan kerjaya saya ditempat baru. Masih sebagai arkitek. Di mana? Saya akan beritahu esok. Wait ya....
27 February, 2013
Winter in Beijing
Tenggelam Timbul
06 January, 2013
Apam strawberry gebu
Salam semua, how's your weekend? Mine is just fine. By the way, since I didn't go anywhere, I tried a new recipe of Apam polkadot. But this time, i slightly change the appearence. Hehehe.... ok... let's have a look. It's look yummy to me and all my nieces shouted and keep asking me why I never make a piece. Macam mana la nak buat kan... this is my first time... hahaha... ok lah, cakap panjang-panjang pun tak seronok... enjoy the pictures....
XOXO,
04 January, 2013
Dinner by... Mr. H
Salam, i suppose to post this entry last night but it happens I can't stop playing Candy Crush Saga... ya Allah, addictive sungguh game tu. Btw, semalam my husband prepared a dinner for us... alhamdulillah... sedap..
XOXO!
Candy is addictive

02 January, 2013
2013... Happy New Year
Salam,
Selamat tahun baru... it's 2013... Ya Allah... cepatnye masa berlalu... rasanya mcm baru je sambut 2012... amboi amboi... kemain lagi ye... dah 2013 dah... wake up, wake up... stop dreaming. Well, how can I forget 2012? Terlalu banyak kenangan indah yang tak mungkin saya lupakan. Tak kurang juga cabaran dan dugaan yang datang dalam tahun 2012.
Moga-moga 2013 akan memberikan lembaran yang lebih bermakna, kesihatan yang lebih baik terutamanya untuk my hubby. We are counting days... for the next step. Ya Allah, pemudahkanlah urusan kami dan berikanlah kesihatan yang baik untuk suamiku. Sembuhkanlah dia...
And hopefully, this 2013 will bring more happiness to everyone... Palestine may be free from Israel. Dalam apa jua perkara... ingatlah saudara kita di sana... Pray for them. Sama-sama kita berdoa agar mereka selamat dan bebas. Doa adalah senjata terhebat. Amiin...
XOXO!
31 December, 2012
Madu & Habbatussauda
Short trip to Lumut
This 2 ship is made from fiber. Di import dari Sazana, Italy. During the construction, my father-in-law was involve as the project team for this ship in Italy for 5 years. So, to be back on this ship is a nostalgia for him. Seronok betul dia bercerita. Ok lah.... time to get to work.... this is not my last entry for 2012... i have a tips to share... tunggu ye.