SEBUAH CERITERA HATI

Hello There!

07 February, 2011

City atau Siti

07 February, 2011
Semalam.... 6 Februari 2011. Aku pulang ke Kuala Lumpur, setelah seminggu bercuti.... demi memenuhi tuntutan alam, mencari rezeki yang halal untuk keperluan anak-anak tercinta iaitu.. anak tekak, anak mata dan anak rambut. Ok what... kire anak jugak la tu.

Dalam perjalanan pulang... aku ditemani seorang rakan sekampung, Adi (bukan nama sebenar)... maklumla... kami ni orang kampung jek... Main tonjen sama-sama... main lobang tikus, chop tiang, teng-teng sama-sama... Zaman dolu-dolu mane ade PS One sume segala jenis game-game berteknologi tinggi nih.

Perjalanan semalam sesungguhnye, memenatkan dan menstresskan. Jalan JAM!!! Jenuh aku nak drive sampai KL. Di kala hati terasa panas, badan terasa letih bergelut di dalam kesesakan lalu lintas itu... (member sebelah tengah khayal nih.. tak tau dia pikir ape)... ada sebuah kereta menyelit di depan kete aku. Honda City... Aku renung kereta honda tu... lalu berkata...


Aku : Bontot city ni tak lawa la kan.....

Adi : Lorrr ko ni... kenape? Besar ke? Memang la... bontot orang dah kahwin...

Aku : (Muke blur.... sambil pikir... ape kaitan kete dgn orang dah kahwin?)... Bontot kete ade kaitan ke dengan dah kahwin?

Adi : Owh... ko cakap kete ke? Aku ingat ko cakap SITI!....

Aku : Woi... ko pikir ape? Aku cakap kete honda City yang kat depan ni laaaa....

Adi : Ye la... ko tetibe cakap City... aku ingat Siti... Mane aku tau City yang kat depan ni...

Aku gelak tak boleh handle punye.... sah mamat ni tengah pikir pasal pompuan... Adeh.. Sakit perut....

5 comments:

Emster said...

hahahahahahahahahahaha.... teringat conversation along dgn hannah.. along cakap pasal bontot honda city x lawa.. japgi hannah marah... "mummy!..siti lawa laaaa....".. haha... x pasal2..
p/s: adi sengal... hahahahaha... mahir betol ayat dia

-HanaMichi- said...

adi perverttttttttttttt..maher btol!

K.A.A. said...

dia ckp "bontot siti/city"...len kali ckp la bontot honda city...baru terang...kan2? huhu (T___T)

sengaja la tu nak perangkap aku yg naif ni...jahat...wuwuwu

Sha.Az said...

adi naif ke? baru aku tahu.... hahaha

K.A.A. said...

tu la...aku pun baru tahu...wakaka ;p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peeps here *wink

Sebuah Ceritera Hati © 2014