SEBUAH CERITERA HATI

Hello There!

01 March, 2013

First day, new office but same job

01 March, 2013

Salam everyone. Salam hari Jumaat. Hari ini, hari pertama saya memulakan kerja di office baru. Bangun seawal jam 5.30 pagi dan harus keluar dari rumah seawal jam 6.30 pagi. OMG!!!... dah lama saya x keluar rumah seawal ini. Rasanya last masa zaman sekolah kot. 11 years ago I think. Mulai hari ini dan hari-hari seterusnya saya harus bangun awal untuk ke pejabat. Until when? Wallahualam. Office baru saya ditengah-tengah kesibukan bandaraya Kuala Lumpur. So silalah imagine bagaimana saya harus keluar awal bagi mengelak dari terperangkap di dalam kesesakan lalu lintas yang akhirnya akan menjadi penyebab saya datang lambat ke pejabat. Oh nooooo.... no no no.

Hari pertama di pejabat saya belum diberikan apa-apa kerja. Sekadar menyusun stationary yang baru diberikan dan menyusun perabot di tempat baru saya. Selesai semuanya saya meneruskan perjuangan Candy Crush Saga yang hampir ke penghujungnya. Mujur saya bawa tablet bersama. Tetapi, sejujurnya saya dah mula rasa mengantuk sekali kerana tempat saya agak gelap. Ada lampu yang tidak berfungsi. So, bila susana terlalu cozy ianya mengundang kepada perasaan mangantuk yang melampau. Maafkan saya. Tidak seharusnya mengantuk di hari pertama.

Oklah, saya nak mencari kerja yang boleh dibuat. Perasaan mengantuk ini harus dihalang agar ia tidak bermaharajalela.

Ttyl.

XOXO,

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peeps here *wink

Sebuah Ceritera Hati © 2014