SEBUAH CERITERA HATI

Hello There!

03 August, 2012

Teh Sihat

03 August, 2012
Salam... how's your day? Puasa kali ini sememangnya bermakna untuk saya. Sebab ada tanggungjawab baru sebagai isteri. Alhamdulillah everything goes well. By the way, ramai yang menegur saya dan bertanya... saya dah pregnant ke? Sebab mereka kata saya semakin berisi. Oh My God... Even my mum pun cakap... Saya dah semakin berisi. Oh no.... Saya belum pregnant lagi... tapi dah makin berisi. Macam mana ni? Kalau nak ikutkan... saya makan pada kadar yang biasa seperti sebelum berkahwin. Cuma kadang-kadang terpaksa habiskan makanan takut hubby marah. He said.. orang-orang kat Somalia tu.. kebulur tak dapat makan.. so, don't waste the rezeki. Noted... Mungkin itu juga penyumbang kepada penambahan berat badan.

Semakin hari semakin risau.. malah, saya dah tak muat almost all of my seluar kerja. Sad... Kalau belum kahwin mungkin saya balun jek pakai... tapi dah kawin ni.. terasa segan pula nak pakai pakaian yang ketat sedikit. My husband pun tak izinkan. He said... jangan tambahkan dosa dan menyumbang tambahkan dosa kaum adam. Setuju sangat. Like I said early this year.. I want to be a better muslimah. InsyaAllah.

So, ada officemate saya ni... memperkenalkan saya 'Clenx Tea'. Teh herba yang membantu membuang toksin dalam badan dan memperbaiki sistem pencernaan. It is true I might have a digestion problem. Sebab, saya susah sangat nak buang air. So all the toksin menepu di dalam badan. Tak sihat... tak sihat... I tried lemon sebagaimana yang saya share few months ago. Memang berhasil cuma.. agak malas nak perah lemon every morning. Hehehe... So, amalan tu jadi tak konsisten.





Sebelum ni saya pernah minum teh orang kampung.. tak berapa memuaskan. Mungkin tak sesuai dengan saya. Kadang-kadang... lain orang lain kesannya. After kawan saya sarankan, saya pun pergi ke Guardian dan terus beli 'Clenx Tea'.

Saya cuba 'Clenx Tea' dah lebih seminggu, saya rasa sistem pencernaan saya bertambah baik. Nak kata dh kurus tu tipu lah. Dah turun la sikit. I need to continue drink this tea untuk kesan yang lebih baik. Kalau dh kurus nanti dah boleh la pakai seluar-seluar tu balik. Wish me luck. Kalau nak mencuba silakan.

XOXO,


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peeps here *wink

Sebuah Ceritera Hati © 2014