SEBUAH CERITERA HATI

Hello There!

01 June, 2011

Kan Mak Dah Kata!!!!!

01 June, 2011
cita-cita dan impian kat hati ni banyak..... macam-macam nak buat... tapi tak sedar diri... hutang PTPTN tak abis bayar lagi...

impian melambung konon-konon nak kete bergaya... tapi tak sedar diri... hutang PTPTN tak bayar lagi....

tok sah cakap PTPTN jek... kredit kad lagi.... haish...

skang.... kan dah nyesal...

dulu masa kecik-kecik tak pernah pon nak hirau pasal semua ni... dulu mak selalu pesan simpan duit... jangan belanja yang bukan-bukan... dalam hati aku cakap mak salah... mane ade belanja bende yang bukan-bukan... semua pon belanja betul-betul...

walaupon aku ni suke menjawab... mak tak pernah putus asa nasihat... mak tetap kata.... simpan duit... jangan belanja bukan-bukan....

tapi sekarang aku dah sedar.... ape yang mak cakap semuanye betul... tak boleh belanja yang bukan-bukan ni... kredit kad tu... bukan bende baik pon... amalan yang menjahatkan nafsu manusia.... padahnye... hutang x berkurang tapi makin bertambah... bahaya bahaya...

sebelum aku terhanyut lebih jauh dengan kecanggihan duit plastik yang membuatkan manusia rasa sume bende pon mampu milik... aku pilih untuk back to basic.... kite old skool... simpan jauh-jauh penjahaman masa depan tu... jauhkan...

______

mode: menenagkan hati dalam misi menjauhkan diri dari musibah kredit kad.... huhu

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peeps here *wink

Sebuah Ceritera Hati © 2014