SEBUAH CERITERA HATI

Hello There!

08 April, 2011

Tranformasi : Kisah 2 dan selanjutnya...

08 April, 2011
April... mencatatkan sejarah sekali lagi di dalam lembaran hidupku. Dua perkara besar berlaku tanpa aku rancang dan segalanya datang bagaikan kejutan. Merubah haluan hidup... ternyata bukan mudah untuk mancapai kata putus. Hinggakan hari terakhir di rumah, di pejabat... terasa bagai mimpi.... Aku sekang semampunya dari air mata ini mengalir. Namun, dalam perjalanan pulang di hari terakhir bekerja... air mata gugur sehingga tiada daya untuk aku tahan... Pasti jiran-jiran di dalam kereta sebelah tertanya-tanya....

1) Pindah Rumah
Akhirnya.... sudah setahun 3 bulan aku bermastautin di rumah pangsa Taman Mulia... sebuah rumah ringkas di lantai ke empat tanpa kecanggihan lif... membuatkan aku mampu mengekalkan stamina dan berat badan... (tapi kadang-kadang naik gak... stress kot). Di rumah itulah aku mula berdikari sendiri, mula belajar mengurus diri tanpa mak di sisi.... dan di situ jugalah aku mengenali orang luar yang akhirnya kami serasi menjadi teman serumah. Namun, bagai sudah takdir... seorang sahabat lama.. Era mengajak aku sewa bersamanya. Maka, setelah perbincangan rapat umum di adakan bersama keluarga... mak kata... PINDAH!!!!


Before

Sejujurnya, kondisi bilik di rumah baru... bukanlah termasuk dalam kategori selesa atau ok gak ni... Tapi, "apsal horror gile bilik ni?"... "aku cam leh bayang ade ju-on kang kat siling tu"... But, setelah tranformasi dilakukan selama sebulan.... jeng jeng jeng.....

After (1)

After (2)


"Bestnya umah baru ni... leh bebas berlari kemana jua.... cayalah"
- Benjamin Borhan

2) Pindah Office
Ok... dan pindah dah pon office baru... Kat mane? Ahaks... ade la... Still in KL... Blom rasa nak balik Johor... Lagipon rasa mcm tengah seronok dok KL ni... Otak tak kusut macam dulu... So skang ni... lepak-lepak lah KL dulu... 2 or 3 tahun lagi kot....

So far office baru ni best jugak... bukan best ape sangat pon... sume pon masih baru... masih setahun jagung... pastu keje pon mcm rilex2 jek... so rasa macam cool gitu... hehehehe

p/s : Rasa tenang dua minggu ni.... alhamdulillah....

2 comments:

K.A.A. said...

cool gile bilik ko...mcm extreme make over...

nnt bleh la tlg aku buat interior design gak eh ;p

Sha.Az said...

boleh...boleh... x jadik masalah... heeee =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peeps here *wink

Sebuah Ceritera Hati © 2014